Turbina

(turbo polnilnik) pri motorju služi polnjenju motorja z zrakom in s tem povečanju moči. Optimalno delovanje turbine je torej ključno za ekonomično in predvsem varno vožnjo

Servisiranje turbine je smotrno, kadar opazite simptome obrabljenosti ali okvare, ki so: svetel dim, izguba moči, piskajoči glas,…

Nudimo vam strokoven pregled in popravilo vašega turbo polnilnika.

Ugodno vam lahko ponudimo obnovljeno ali novo turbino.

Za obnovljeno smatramo samo turbino pri kateri je zamenjan «celoten osrednji del z ležaji in gredjo,sesalna in izpušna veternica« Celotna sredica pa je tovarniško zbalansirana in priložen je izpis z grafom balansiranja. Tako stari ostanejo le sesalni in izpušni polž. Takšna turbina je praktično enakovredna novi.

Čiščenje DPF filtrov

Prakticiramo čiščenje z LIQUI MOLY Pro-Line Diesel Particulate Filter Cleaner, nato pa Regeneracijo DPF filtrov s testerjem.
Regeneracijo je smiselno opraviti potem ko smo predhodno    odpravili vzroke zamašitve DPF filtra naštete v nadaljevanju:

Vzroki zamašitve DPF filtrov so lahko:

Za vozila opremljena z DPF filtrom so predpisani posebni standardi, ki jih mora izpolnjevati motorno olje katero med drugim ne sme vsebovali žvepla. Prisotnost žvepla olju in gorivu ter posledično izpušnih plinih povzroči izdatno lepljenje saj na porozno strukturo filtra in posledično otežuje kvalitetno regeneracijo.​

Težave na nepravilnem delovanju ali okvari EGR ventila povzročijo nepopolno zgorevanje goriva in izdatno dimljenje motorja, kar povzroča izdatno mašenje filtra.

Razpoke in posledično puščanje oziroma vdor zraka na podtlačnih in nadtlačnih vstopnih ceveh zraka motorja povzroči nepravilno zgorevanje in posledično prekomerno dimljenje, ki prav tako povzroči izdatno mašenje filtra

Za pravilno delovanje in kontrolo »zapacanosti« DPF filtra se na filtru nahajajo tlačne cevke preko katerih se prenaša tlačno stanje v posameznih točkah filtra. V kolikor so cevke poškodovane so beleženi parametri napačni, kar lahko vodi do nepravilnega delovanja sistema regeneracije.

Napaka oziroma okvara na turbopolnilniku lahko prav tako škoduje delovanju DPF filtra. Npr. pri izdatnem puščanju olja na gredi turbopolnilnika, le to kontaminira sredico DPF filtra in onemogoči kvalitetno regeneracijo.

Katalizator nahaja neposredno pred DPF filtrom kjer je direktno pod vplivom vseh ostankov zgorevanja iz motorja je lahko zaradi delne zamašitve katalizatorja oviran pretok dimnih plinov in posledično zmanjšan učinek regeneracije DPF filtra, kar na dolgi rok vodi v zamašitev filtra in potrebe po menjavi oziroma ročnem čiščenju.

Izključno mestna vožnja pri nizkih vrtljajih je velik sovražnik DPF filtrov saj ne omogoča normalne in optimalne regeneracije zato se količina saj neprestano kopiči vse dokler filter ni potreben fizičnega čiščenja oziroma menjave. Problem so posebno kratke mestne vožnje vsled katerih se motor ne ogreje na v ECU predpisano temp. hladilne tekočine za pričetek regeneracije.

ECU kontrolna enota ne sproži regeneracije DPF filtra,ker zaradi prostega kroženja hladilne tekočine skozi vodni hladilnik ne pride motor na zadostno delovno temperaturo. Motorni računalnik ima praviloma sprogramirano minimalno temperaturo hladilne tekočine na 80 stopinj Celzija.

Pri nestrokovno opravljenem povečanju moči pride med delovanjem motorja do izrazitega dimljenja pri polni moči zaradi presežka dizelskega goriva in pomanjkanja kisika pri zgorevanju. Presežek goriva povzroči tvorjenje saj in izdatno mašenje DPF filtra

Kako čistimo DPF filter?

Pri kemičnem čiščenju se notranjost filtra prepoji z namenskim pripravkom, ki raztopi obloge, ki se posledično razporedijo po celotnem volumnu filtra in ob naslednji regeneraciji v večini primerov tudi učinkovito sežgejo. Pri ročnem čiščenju je potrebno DPF filter demontirati iz vozila in ga v žarilni peči segreti na dovolj visoko temperaturo ter z ustrezno ventilacijo izpihati sežgane saje in nečistoče.

V domači praksi se poleg žarjenja uporablja tudi metoda čiščenja z visokotlačnim čistilcem, kjer z vodo pod tlakom izpiramo notranjost filtra. Ta metoda je sicer pogojno uporabna a zgolj v primeru, da je filter zamašen zgolj s sajami in brez drugih nečistoč kot so žveplo, olja in hladilna tekočina. Kljub vsemu je zadnja metoda zdravju škodljiva saj lahko brez ustreznih priprav in zaščite v telo vnesemo veliko količino prosto sproščenih saj.

Največ poškodb na filtru trdih delcev se naredi zaradi predhodnega čiščenja z agresivnimi čistili (kar na avtomobilu) ali z visokotlačnim curkom vode. Pri takem čiščenju odstranimo iz samega filtra plemenite kovine, ter tako površinsko kot globinsko poškodujemo satovje filtra in keramično satovje katalizatorja. S takim ravnanjem po nepotrebnem povečamo stroške popravila, saj filter ali katalizator ne deluje več ali se zaradi regeneracije stopi zadnji del filtra.

Poleg omenjenega fizičnega čiščenja saj se čedalje več lastnikov vozil odloča za odstranitev filtra. Kljub dejstvu da je odstranitev filtra in ugasnitev opozorilne lučke najcenejša in enostavna rešitev pa le ta ni čisto prava, saj je ob odstranitvi filtra potrebno prilagoditi delovanje motorne elektronike na program, ki upošteva delovanje motorja brez filtra. Prav tako je potrebno v ohišje filtra vstaviti ustrezen vložek, ki ustvarja določen upor proti toku dimnih plinov s katerim so zagotovljeni primerni tlačni pogoji za ustrezno delovanje turbine in celotnega izpušnega sistema.

Splošni pregled motorne elektronike

Merilec pretoka zraka,korekcija količine na injektorjih ,mehansko stanje motorja-kompresija, tesnenje olja,…

Pred sprožitvijo prisilne regeneracije na mestu ali med vožnjo moramo biti prepričani da so vse elektronske in mehanske komponente v brezhibnem stanju, le tako obstaja možnost da bo prisilna regeneracija uspešna in problem odpravljen.

In kaj svetujemo?

Kljub težavam z DPF filtrom s katerimi se lahko soočite, kot lastnik ali bodoči lastnik novejšega vozila z dizelskim motorjem vam vse prej, kot odstranitev, priporočamo kvalitetno čiščenje ali menjavo omenjenega filtra, saj boste le tako delovali okoljsko zavedno in pripomogli k čistejšemu in bolj zdravem okolju.

Opravljamo tudi popravilo ali menjavo:

  • Izpušnih loncev,
  • gibljivih izpušnih cevi,
  • katalizatorjev,
  • lambda sonde
Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani.
Sprejemam piškotke